Przebieg wyścigu
⏱️ Pierre wystartował z pozycji P13 na nowym komplecie opon przejściowych. Na 11. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet pośredniej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P10. Najszybsze okrążenie: 1 min 47.177 s.
⏱️ Franco wystartował z pozycji P15 na nowym komplecie opon przejściowych. Na 12. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet opon pośrednich, a następnie na 28. okrążeniu po nowy zestaw tej samej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 46.104 s.
Wypowiedzi
💬 Pierre Gasly:
„To był bardzo intensywny wyścig i cieszę się, że udało nam się podjąć właściwe decyzje i zdobyć jeden punkt, z czego możemy być dzisiaj zadowoleni. Podjęliśmy kilka bardzo dobrych decyzji, takich jak wybór agresywnego ustawienia z niskim dociskiem, co pozwoliło nam atakować i bronić się na prostych. Ważny był także zjazd do boksów w odpowiednim momencie po suche opony, ponieważ tor szybko wysechł. Jestem więc z tego bardzo zadowolony, a ciężka praca opłaciła się dzisiaj. To tylko punkt, ale po takim wyścigu, po tak długiej obronie przed wieloma samochodami, możemy być zadowoleni. Każdego roku Spa to dla mnie wyjątkowy weekend z wielu powodów, więc miło było gościć tu moją rodzinę, a także mamę Anthoine’a. Zabieramy stąd punkt i w przyszłym tygodniu jedziemy na Węgry, gotowi na kolejny wyścig przed wakacjami letnimi”.
💬 Franco Colapinto:
„To był dla nas trudny i długi wyścig. W takich warunkach zawsze były szansa na dobry wynik, nawet startując z piętnastego miejsca, po tym jak niektóre samochody wystartowały z alei serwisowej. Początek był bardzo mokry, a warunki prawdopodobnie dały nam się we znaki dopiero po wyschnięciu toru, ponieważ zdecydowaliśmy się na skrzydło o niskim docisku, aby priorytetowo wykorzystać prędkość na prostych. Start był dobry, dogoniliśmy samochody z przodu, zanim zjechaliśmy do boksów po opony na suchą nawierzchnię. Wydawało się, że na oponach pośrednich mieliśmy problemy z tempem w tłoku na torze. Zjechaliśmy ponownie do boksów, aby dzięki strategii pokonać Carlosa [Sainza], ale ostatecznie nie udało nam się do niego zbliżyć. Gratulacje dla Pierre’a za zajęcie dziesiątego miejsca i zdobycie punktu dla zespołu. Z naszej strony to był trudny weekend i wiem, że będziemy ciężko pracować w tym tygodniu, aby przygotować się do kolejnego wyścigu na Węgrzech”.
💬 Flavio Briatore:
„Warunki były dziś typowe dla Spa, co wielokrotnie widziałem na przestrzeni lat, co sprawiło, że wyścig był ciekawy już od samego początku. Wielkie podziękowania dla kibiców na trybunach, którzy cierpliwie czekali na start wyścigu. To był trudny weekend dla zespołu na torze, o którym wiemy, że nie wykorzystuje atutów naszego pakietu. Postanowiliśmy spróbować czegoś innego, używając mniejszych skrzydeł, co nie było łatwe w tych warunkach. Cieszymy się więc, że przynajmniej zdobyliśmy punkt, a Pierre dobrze spisał się, utrzymując Red Bulla, Haasa i innych za sobą w końcowej fazie wyścigu. Na koniec zmieniliśmy opony Franco, żeby dogonił Carlosa, ale biorąc pod uwagę ich pozycję, mało prawdopodobne było, aby miało to wpływ na wynik wyścigu”.
Klasyfikacja generalna
👨🏻 Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 266 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 250 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 185 punktów
…
12. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 516 punktów
2. Scuderia Ferrari– 248 punktów
3. Mercedes – 220 punktów
4. Red Bull Racing – 192 punkty
5. Williams – 70 punktów
6. Kick Sauber– 43 punktów
7. Visa CashApp Racing Bulls – 41 punktów
8. Aston Martin – 36 punktów
9. Haas – 35 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów