Dzień w liczbach
Czasy okrążeń
3. sesja treningowa: Pierre P8 (1 min 28.625 s); Jack P15 (1 min 28.898 s)
Kwalifikacje: Pierre P9 (1 min 28.367 s); Jack P17 (1 min 28.739 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Ogólnie rzecz biorąc, pozytywne jest to, że udało nam się awansować do Q3 dwa razy z rzędu po ostatnim weekendzie w Bahrajnie. Dzisiaj z pewnością mogliśmy zrobić kilka rzeczy lepiej, z których wyciągniemy wnioski na przyszłość, ponieważ jestem pewien, że mogliśmy być wyżej niż na dziewiątym miejscu. Cały zespół wykonał świetną robotę, a pakiet jest na razie dobry. Ustawiliśmy się w pozycji, w której możemy walczyć o punkty jutro, co oczywiście jest celem. Będziemy potrzebować czystego wyścigu w ciasnej stawce. Wiemy, gdzie i z kim będziemy walczyć, ponieważ Carlos [Sainz] jest kilka miejsc przed nami. To nasz cel i nie mogę się doczekać jutrzejszej nocy”.
Jack Doohan:
„To nie jest końcowy wynik, jakiego chcieliśmy w kwalifikacjach, ale ogólnie rzecz biorąc, jestem zadowolony z kroków, jakie poczyniliśmy dzisiaj po trudnym treningu wczoraj. Poczyniliśmy dobre postępy między trzecim treningiem a kwalifikacjami. Udało nam się przepracować pewne rzeczy i znaleźć pewne ulepszenia w ciągu nocy, a ja od razu poczułem pozytywny wpływ na pierwszych kilku okrążeniach dzisiaj, kiedy czułem się znacznie bardziej komfortowo w samochodzie w porównaniu z wczoraj. Końcowy wynik w kwalifikacjach nie jest czymś, z czego możemy być zadowoleni, zwłaszcza że jesteśmy tak blisko Q2. Pozostajemy optymistami i wiemy, że możliwości wyprzedzania są tutaj lepsze niż na innych torach i będziemy starali się wykorzystać kilka rzeczy, takich jak strategia, z ambicją awansu do punktów”.
Dave Greenwood, dyrektor wyścigowy:
„Zakończenie kwalifikacji w Dżuddzie z jednym samochodem w Q3 po raz drugi z rzędu jest satysfakcjonujące, ale dziś w tej sesji było więcej możliwości, aby Pierre wystartował wyżej na starcie. Kwalifikacje tutaj na tym torze zwykle stawiają pewne wyzwania, szczególnie w zakresie zarządzania ruchem lub przerw z powodu czerwonych flag. Pierre połączył kilka mocnych okrążeń, aby przejść przez każdą sesję, ale każde okrążenie wymagało od zespołu i kierowcy mnóstwa ciężkiej pracy, aby zoptymalizować osiągi. Naciskaliśmy po czerwonej fladze w Q3, aby Pierre mógł przejechać dwa okrążenia z pomiarem czasu z postojem w boksach pomiędzy, jednak Pierre przerwał okrążenie, co spowodowało, że straciliśmy synchronizację i musieliśmy zatrzymać się w boksie, co nie pomogło w przygotowaniu opon. Ostatnie okrążenie w Q3 nie przyniosło żadnego postępu w stosunku do Q2, co jest niezwykle rozczarowujące, ponieważ tempo było dzisiaj w samochodzie. Jeśli chodzi o Jacka, samochód wydawał się dla niego o wiele bardziej dostępny dziś rano w treningu i ponownie czuł się w nim bardziej komfortowo w kwalifikacjach, co pokazało, że jest bliżej Pierre’a na początku sesji Q1. Z punktu widzenia tego, gdzie zaczynamy, jest duża szansa na awans, a celem jest ponowne zdobycie punktów jutro”.