- Zespół BWT Alpine Formula One Team zaprezentował wczoraj po raz pierwszy swoje nowe barwy ekskluzywnie przed partnerami i mediami na całym świecie w Shoreditch w Londynie, a następnie wkroczył na scenę w The O2 Arena na F175 Live, gdzie szef zespołu Oliver Oakes oraz kierowcy Pierre Gasly i Jack Doohan dołączyli do nominowanego do nagrody Emmy kompozytora Briana Tylera, aby dać spektakularny występ.
- Dyrektor generalny Renault Group Luca de Meo i doradca wykonawczy Flavio Briatore również byli obecni na obu wydarzeniach wraz z lojalnymi partnerami zespołu, w tym BWT, i powitali nowych członków rodziny Alpine: firmy Eni, MSC, OAKBERRY i Arctic Wolf.
- Oprócz ujawnienia barw, zespół uruchomił swoją nową kampanię, Rise Higher, podkreślając zaangażowanie całego zespołu w nieustanne dążenie do wydajności i sukcesu.
Zespół BWT Alpine Formula One Team rozpoczął wczoraj kampanię FIA Formula One Championship 2025, prezentując malowanie A525 w historycznym i pełnym akcji dniu premiery na F175 Live w Londynie w Wielkiej Brytanii.
Barwy zespołu na rok 2025 łączą kultowy alpejski błękit ze słynnym na całym świecie różem partnera tytularnego BWT, tworząc uderzająco przyciągającą wzrok kombinację, która ma wziąć udział w globalnym sezonie Formuły 1 obejmującym 24 wyścigi i pięć kontynentów. Zespół z dumą zaprezentował samochód i swoją flotę ekscytujących nowych sponsorów, w tym Eni i MSC.
Oprócz dziewięciu innych zespołów na londyńskiej O2 Arena o pojemności 15 000 osób na F175 Live, wydarzeniu z okazji 75. rocznicy tego sportu, szef zespołu Oliver Oakes oraz kierowcy wyścigowi Pierre Gasly i Jack Doohan wyszli na scenę, aby zaprezentować barwy zespołu na rok 2025 i ambicje sezonu. Do trio dołączył Brian Tyler – nominowany do nagrody Emmy kompozytor i artysta znany z stworzenia oficjalnego motywu przewodniego Formuły 1 – który wykonał „Supernova” wyłącznie pod swoim pseudonimem DJ-skim „Are We Dreaming” w ramach przygotowań do odsłonięcia zespołu.
Wcześniej tego samego dnia zespół zaprezentował swoje malowanie partnerom zespołu i mediom na całym świecie podczas wydarzenia w Shoreditch w Londynie. Dyrektor generalny Renault Group Luca de Meo zwrócił się do publiczności wraz z doradcą wykonawczym Flavio Briatore i Oliverem Oakesem, podczas gdy dyrektor techniczny wykonawczy David Sanchez przedstawił wgląd w rozwój techniczny i plany dotyczące modelu A525.
Był to również pierwszy raz, kiedy zespół przedstawił pełną listę kierowców na ten rok, a kierowcy wyścigowi Pierre i Jack byli na scenie z trio kierowców testowych i rezerwowych: Paulem Aronem, Ryo Hirakawą i Franco Colapinto. Po popołudniowym wydarzeniu w Shoreditch Pierre i Jack przybyli w wielkim stylu na O2 Arena na wieczorny pokaz F175 Live w Alpine A290, w 100% elektrycznym, sportowym samochodzie miejskim i zwycięzcy nagrody Samochodu Roku 2025.
Oliver Oakes, szef zespołu: „Dni takie jak ten zawsze oznaczają znaczące kamienie milowe w sezonie Formuły 1. Po pierwsze, w obu naszych fabrykach w Enstone i Viry-Chatillon włożyliśmy ogromny wysiłek w przygotowanie się na nadchodzący rok. Chcemy rozpocząć rok z silnymi fundamentami i z pewnością będzie to kolejny konkurencyjny sezon w całej stawce. Ważne będzie, aby nadal robić postępy i rozwijać się tak daleko, jak tylko odważymy się, cały czas zwracając uwagę na zmiany w przepisach na rok 2026 i rozwijając ten pakiet”.
A525
A525 to kontynuacja ewolucji A524, który został znacząco rozwinięty w sezonie 2024. Ostatecznie – zdobywając dwa miejsca na podium w Grand Prix São Paulo – zespół zakończył sezon na szóstym miejscu w Mistrzostwach Konstruktorów FIA. Zespół zamierza sprostać wyzwaniu i utrzymać dynamikę w 2025 roku. A525 najpierw pojawi się na torze w Bahrajnie podczas testu próbnego 24 lutego, a Pierre i Jack podzielą się 200-kilometrowym dniem przed trzydniowymi testami przedsezonowymi w Bahrajnie pod koniec tego samego tygodnia.
David Sanchez, dyrektor wykonawczy ds. technicznych: „To była wyjątkowo pracowita zima dla zespołu, więc należy pochwalić wszystkich zaangażowanych w fabrykach za ich pracę nad rozwojem ambitnego samochodu A525, przy jednoczesnym zachowaniu pewnej perspektywy rozwoju w przyszłym roku. A525 to kontynuacja ewolucji A524, w której dopracowaliśmy pewne szczegóły i staraliśmy się poprawić pewne słabości, aby uzyskać większą wydajność. W zeszłym roku zmieniliśmy kierunek, co dało nam więcej możliwości przesunięcia granic rozwoju i jesteśmy zadowoleni z tego, jak do tej pory postępowaliśmy. Teraz naszym celem jest zmaksymalizowanie ewolucji tego samochodu i rozwinięcie całego pakietu w jego obecnej formie tak daleko, jak to możliwe”.
Pierre Gasly: „Ta pora roku jest zawsze tak ekscytująca, ponieważ tuż za rogiem czeka na nas rozpoczęcie sezonu i widzimy końcowy wynik całej ciężkiej pracy z okresu poza sezonem. Wchodzę w ósmy rok w Formule 1 i jestem równie podekscytowany rozpoczęciem sezonu, jak wtedy, gdy debiutowałem w połowie 2017 roku. Przez zimowe miesiące ciężko pracowałem, aby przygotować się do tego roku i nie mogę się doczekać, aby wyjechać na tor w przyszłym tygodniu i po raz pierwszy poczuć A525”.
Jack Doohan: „Nie mogę się doczekać sezonu 2025 z BWT Alpine Formula One Team i przejścia na pełnoetatowe miejsce w stawce. Możliwość debiutu z zespołem w zeszłym roku w Abu Zabi była spełnieniem marzeń i świetną okazją do zapoznania się z weekendowymi ustawieniami przed nadchodzącym sezonem. Teraz nie mogę się doczekać powrotu na tor i przetestowania A525 w Bahrajnie przed moim domowym wyścigiem w Australii w przyszłym miesiącu”.