Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Zespół Alpine Endurance Team w Katarze na Prologu drugiego sezonu dla A424

Alpine A424, details, mechanic during the Alpine private test session on the Autodromo Nazionale di Monza from February 2 to 4, 2025 in Monza, Italy - Photo Fabrizio Boldoni / DPPI
  • Sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC 2025 rozpoczyna się w tym tygodniu Prologiem (21-22 lutego).
  • A424 powróci na miejsce swojego debiutu w zawodach niecały rok po pierwszym oficjalnym występie na torze Lusail International Circuit.
  • Załogi Alpine Endurance Team wykorzystają te dni testowe, aby dopracować A424 przed wyścigiem Qatar 1812 km (28 lutego).

361 dni po chrzcie bojowym swojego Hypercara A424, Alpine Endurance Team powraca do Kataru, aby rozpocząć drugą kampanię w głównej kategorii FIA World Endurance Championship. Zgodnie z tradycją, FIA WEC powróci do akcji na Prolog – dwa dni testów, które zgromadzą wszystkich zawodników na ostateczne przygotowania przed wyścigiem otwierającym sezon w tym samym miejscu.

Podobnie jak w zeszłym roku, próby te odbędą się na torze Lusail International Circuit. Otwarty w 2004 roku, 5,419-kilometrowy obiekt ma 16 płynnych zakrętów, połączonych jedną z najdłuższych prostych w kalendarzu (1068 metrów). Zawodnicy będą mieli maksymalnie 14 godzin czasu toru rozłożonych na cztery sesje w piątek i sobotę.

Aby w pełni wykorzystać te testy, Alpine Endurance Team będzie liczyć na doświadczenie zdobyte w zeszłym roku przez Paula-Loupa Chatina, Ferdinanda Habsburga i Charlesa Milesiego w samochodzie nr 35 oraz Micka Schumachera w siostrzanym samochodzie, do którego dołączą Jules Gounon i Frédéric Makowiecki, który zajął trzecie miejsce w sezonie 2024.

Po testach na początku lutego w Monzy, dwa Hypercary marki Alpine przybyły do ​​Kataru w środę rano, gdzie są obecnie przygotowywane przed pierwszymi okrążeniami w Lusail w piątek. Następnie załogi i zespół techniczny powrócą do formy i sprawdzą wszystkie systemy. Po tej pierwszej fazie będą starali się pogłębić swoją wiedzę, aby zoptymalizować konfigurację i użytkowanie opon Michelin na torze, na którym podmuchy wiatru i piasek mogą znacząco wpłynąć na warunki na torze.

Po Prologu zespół przeanalizuje dane zebrane w ramach przygotowań do pierwszego wyzwania w tym roku: wyścigu Qatar 1812 km (26-28 lutego).

Wypowiedzi

Bruno Famin, wiceprezes Alpine Motorsports

„Po intensywnym pierwszym roku nauki na wszystkich poziomach, podchodzimy do tego nowego sezonu z mocniejszym fundamentem i lepszym zrozumieniem naszego pakietu. Wszyscy w zespole pracowali niestrudzenie, aby wyciągnąć wnioski z minionego roku i kontynuować nasze postępy. Wiemy, że wyzwanie pozostaje ogromne, ale teraz mamy dokładniejsze punkty odniesienia i dobrze naoliwioną strukturę. Nie możemy się doczekać powrotu na właściwe tory w Katarze. Wszyscy członkowie zespołu są w pełni oddani temu, aby ten drugi sezon pozwolił nam osiągnąć nowe szczyty. Jesteśmy pewni naszych postępów, ale pozostajemy niesamowicie skromni, wiedząc, że fantastyczna stawka WEC jest coraz bardziej konkurencyjna”.

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team

„W przeciwieństwie do zeszłego roku, kiedy byliśmy zupełnie nowicjuszami w tym wydarzeniu z naszym Hypercarem w zawodach, podchodzimy do tego nowego sezonu z solidnymi punktami odniesienia i lepszym zrozumieniem naszego pakietu. Nauczyliśmy się wiele, ale zdajemy sobie sprawę, ile pracy pozostało do zrobienia w obliczu stale rosnącej konkurencji. Ciężko pracowaliśmy nad kluczowymi aspektami, w szczególności nad środowiskiem silnika i osiągami samochodu. Mamy nadzieję, że nasze wysiłki przyniosą owoce i pozwolą nam potwierdzić postępy poczynione w drugiej połowie sezonu 2024. Pod tym względem Prolog ma szczególne znaczenie. Fakt, że wszyscy będziemy jechać razem, da nam wstępny punkt odniesienia, nawet jeśli warunki nie będą dokładnie odzwierciedlać warunków wyścigu. Wybieramy się ponadto na nietypowy tor pod kątem degradacji opon, co jest kluczowym tematem przed długim dziesięciogodzinnym wyścigiem, który nastąpi po Prologu. Nasi kierowcy będą mieli również okazję, aby ponownie poczuć konkurencję. Czeka nas znaczna praca, aby dobrze rozpocząć tę kampanię. Poczyniliśmy postępy i wszyscy chcemy potwierdzić, że wszystko idzie zgodnie z planem”.

Harmonogram godzinowy Prologu

Piątek, 21 lutego

11:00-14:00: 1. sesja testowa

16:00-20:00: 2. sesja testowa

Sobota, 22 lutego

10:00-13:00: 3. sesja testowa

15:00-19:00: 4. sesja testowa

 

Alpine Team

Udostępnij te informacje: