- W maju zostanie otwarty nowy salon i serwis marki Alpine w Warszawie. Będzie to najnowocześniejszy salon marki w Europie.
- Alpine Centre Warszawa to kolejny krok Grupy Pietrzak w rozwoju sieci sprzedaży samochodów sportowych i kolekcjonerskich.
- Nowy obiekt powstał w ramach konceptu La Squadra, przy ul. Wirażowej 21, stając się jednym z najbardziej zaawansowanych i ekskluzywnych punktów Alpine w Europie.
ALPINE CENTRE WARSZAWA
Alpine Centre Warszawa to wyjątkowy w skali Europy salon legendarnej francuskiej marki, która pozwala doświadczyć jej w nowy, jeszcze pełniejszy sposób. Dedykowana przestrzeń ekspozycyjna o powierzchni 276 m² stanowi część większego, innowacyjnego konceptu sprzedaży La Squadra. Pod jednym dachem zostały zebrane najznamienitsze marki supersamochodów i modeli kolekcjonerskich z całego świata. Alpine wnosi do tej ekskluzywnej oferty dorobek lidera segmentu samochodów sportowych i jednej z wiodących sił w globalnym motorsporcie.
Dzięki nowoczesnej architekturze, ekspozycji wykraczającej daleko poza standardową ofertę marki i licznym wydarzeniom, Alpine Centre Warszawa ma stać się ważnym miejscem na mapie Warszawy i całej Polski dla pasjonatów motoryzacji. W obiekcie przy ulicy Wirażowej będą mogli oni wspólnie budować społeczność w możliwie najbardziej komfortowych i inspirujących warunkach, poznając historię i przyszłość Alpine oraz wspólnie oglądając wyścigi i przeżywając sportowe emocje. Zaplanowane wydarzenia oraz stała ekspozycja mają na celu regularnie przyciągać zarówno klientów, jak też fanów marki i oferować im możliwość jakościowego spędzenia czasu.
Na nowoczesną formułę Alpine Centre Warszawa będą składały się konkretne elementy i rozwiązania. Należą do nich między innymi:
- modele dostępne w regularnej sprzedaży, np.: Alpine A110 oraz elektryczne A290,
- limitowane serie kolekcjonerskie,
- przestrzeń serwisowa z kompleksową obsługą posprzedażową,
- punkt jazd testowych, umożliwiający pełne doświadczenie Alpine,
- kompletna kolekcja marki, w tym odzieży oraz akcesoriów stanowiących przedłużenie kontaktu z Alpine na co dzień.
Na stałej ekspozycji będzie można obejrzeć również wyjątkowe egzemplarze, m.in. historyczne Alpine A220 z 1968 roku oraz A110 R Le Mans – najnowszą, limitowaną wersję kultowego modelu.
Otwarcie Alpine Centre Warszawa to kamień milowy w działalności Grupy Pietrzak. Warszawa zyskuje nie tylko salon, ale też centrum kompletnego doświadczenia Alpine. Od początku chodziło nam o coś więcej niż zbudowanie kolejnego obiektu sprzedażowego. Naszą ambicją było stworzenie miejsca, które będzie żyło – w którym ciągle coś się dzieje: wspólnie oglądamy wyścigi, poznajemy klasyczne modele i przeżywamy premiery futurystycznych nowości. Alpine daje nam mnóstwo pretekstów do takich inspirujących spotkań. Alpine Centre Warszawa to nasza wizja tego, jaka jest marka Alpine: mająca wiele do opowiedzenia, otwarta na ludzi i napędzająca ich pasję – mówi Bogdan Pietrzak, prezes Grupy Pietrzak.
Otwarcie Alpine Centre Warszawa to ważny krok w rozwoju marki Alpine w Polsce i dowód na jej rosnący potencjał na naszym rynku. Cieszy nas, że wspólnie z Grupą Pietrzak możemy tworzyć przestrzeń, która w pełni oddaje ducha marki – jej sportowe DNA, innowacyjność i pasję do motoryzacji. Jesteśmy przekonani, że ten nowy obiekt pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów i fanów Alpine – powiedział Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.
ALPINE W POLSCE
Historia sukcesu i społeczność entuzjastów
Alpine jest marką należącą do Grupy Renault i pełni w niej kluczową rolę jako sportowe ramię koncernu. Marka stała się tym samym symbolem sportowego DNA Renault oraz platformą dla innowacji i elektromobilności w segmencie aut wysokich osiągów.
Autoryzowanym dealerem marki Alpine od 2018 roku jest Grupa Pietrzak, która odpowiada za sprzedaż Alpine w Polsce. Marka Alpine szybko zyskała grono wiernych fanów, a jej obecność w kraju nie ogranicza się do sprzedaży – to także styl życia i pasja do motoryzacji.
Zespół Alpine Pietrzak odpowiada za stworzenie unikalnych formatów wspierających klientów:
- La Route – wyprawy malowniczymi trasami,
- La Route Magazine – ekskluzywne pismo dla właścicieli Alpine,
- Alpine Challenge – track daye i jazdy torowe,
- Akademia Alpine – cykl szkoleń z jazdy sportowej.
Osoby zainteresowane marką i sportową jazdą mogą również skorzystać ze szkoleń Alpine Driving Experience Center na Torze Modlin, uruchomionego przez importera marki – Renault Polska, a klienci mają możliwość przetestowania samochodu na profesjonalnym torze.
W 2025 roku Alpine wkracza w erę elektromobilności, rozpoczynając ją modelem A290 – miejskim hot hatchem o mocy 220 KM, który pojawi się w warszawskim salonie już w czerwcu.