Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Intensywne prace zespołu Alpine Endurance Team przed inauguracją sezonu 2025

36 MAKOWIECKI Frédéric (fra), GOUNON Jules (fra), SCHUMACHER Mick (ger), Alpine Endurance Team, Alpine A424 #36, Hypercar, action during the Prologue of the 2025 FIA World Endurance Championship, from February 21 to 22, 2025 on the Losail International Circuit in Lusail, Qatar - Photo Thomas Fenetre / DPPI
  • Zespół Alpine Endurance Team rozpoczął kampanię FIA World Endurance Championship 2025 od Prologu w Katarze w dniach 21 i 22 lutego.
  • Oznaczone numerami #35 i #36 A424 pokonały 684 okrążenia, czyli ponad 3700 kilometrów, na torze Lusail International Circuit.
  • Zespół powróci na tor w środę na pierwsze oficjalne sesje treningowe przed wyścigiem otwierającym kalendarz na 2025 rok, czyli Qatar 1812km.

Sezon 2025 FIA WEC rozpoczął się od Prologu na torze Lusail International Circuit, w miejscu, gdzie pierwsza runda kalendarza odbędzie się w najbliższy piątek, 28 lutego.

Zespół Alpine Endurance Team wykorzystał dwa dni testów, aby przygotować się do pierwszego wyzwania drugiej kampanii w najwyższej kategorii Hypercar. Priorytetem dla Charlesa Milesiego, Ferdinanda Habsburga i Paula-Loup Chatina w #35 Alpine A424 oraz Frédérica Makowieckiego, Julesa Gounona i Micka Schumachera w #36 było przeprowadzenie kontroli systemów i zebranie jak największej ilości danych.

W piątek Ferdinand Habsburg i Frédéric Makowiecki jako pierwsi wyjechali na tor w A424. Obaj dokładnie zbadali 5418-metrowy tor, zanim zostali zastąpieni przez swoich kolegów z zespołu. W ten sposób zespół zebrał kluczowe dane na temat ewolucji warunków na torze i różnych mieszanek opon Michelin, przede wszystkim podczas drugiej sesji wieczornej.

Prace kontynuowano w sobotę, pomimo dłuższej przerwy w naprawie bariery uszkodzonej przez LMGT3. Po wznowieniu prac załogi również zwiększyły tempo, aby po raz pierwszy wspiąć się do pierwszej dziesiątki. Tempo wzrosło o zachodzie słońca, w tej samej pore, o której odbędą się kwalifikacje, a Mick Schumacher i Charles Milesi zmniejszyli czasy osiągane przez A424.

Po 684 okrążeniach obejmujących ponad 3700 kilometrów inżynierowie i kierowcy zaczęli analizować zebrane informacje, podczas gdy mechanicy zajęli się kompleksowym serwisem obu samochodów. Les Bleus powrócą na tor w środę, aby dopracować przygotowania do czwartkowych kwalifikacji. Pierwszy wyścig sezonu FIA World Endurance Championship 2025 rozpocznie się w piątek o 14:00 czasu lokalnego na dystansie 1812 km (lub maksymalnie dziesięciu godzin jazdy).

 

Wypowiedzi

Charles Milesi

„Zrobiliśmy krok naprzód, nawet jeśli hierarchia w stawce jest trudna do odczytania ze względu na różne mieszanki opon. Mogliśmy wykonać wszystkie testy, które chcieliśmy, aby zbadać kilka opcji ustawień. Chociaż zaczynamy w dobrym miejscu, nie będziemy mieli dużo czasu na wprowadzanie zmian, ponieważ sesje będą następować szybko po sobie od środy. Wyścig powinien zależeć od strategii. Będziemy musieli również utrzymać się na torze, ponieważ widzieliśmy, jak kilka samochodów odpadało po wyjeździe w żwir. Dlatego musimy być czujni, aby wykorzystać każdą okazję, która się pojawi”.

Ferdinand Habsburg

„Miło było rozpocząć nasz drugi sezon. Czujemy się bardziej pewni siebie w kwestiach takich jak rozgrzewanie i degradacja opon, ale myślę, że zdecydowanie nadal potrzeba pewnej optymalizacji. Wszyscy dobrze wykorzystali zimę i mocno naciskają, więc musimy upewnić się, że jesteśmy w każdym aspekcie jesteśmy na szczycie naszych możliwości. Wszyscy mamy tę samą motywację w zespole, ale pozostajemy skromni w obliczu konkurencji”.

Paul-Loup Chatin

„Prolog był pozytywny, potwierdzając wszystkie wysiłki i pracę włożoną od początku przygody półtora roku temu. Widzimy nasze postępy, ale także postępy konkurencji. To najlepsze w rywalizacji w Hypercar na tak wysokim poziomie. Zebraliśmy wiele danych i mamy trzy dni na przeanalizowanie wszystkiego i dopracowanie naszego pakietu. Możemy być zadowoleni, ale najtrudniejsza część dopiero nadejdzie i musimy dać z siebie wszystko”.

Frédéric Makowiecki

„Prolog był dość interesujący. Udało nam się zrealizować nasz plan testów i przede wszystkim zrozumieć nasze potrzeby na tym torze. Potwierdziliśmy niektóre podjęte kierunki i wyjechaliśmy z tych testów z mniejszą liczbą pytań niż na początku, co zawsze jest pozytywne, podobnie jak niezawodność widoczna w ciągu dwóch dni. Teraz musimy podsumować to, czego się nauczyliśmy, na przyszły tydzień. Będziemy musieli być silni, aby uniknąć zagrożeń podczas dziesięciogodzinnego wyścigu, a to nie będzie łatwe”.

Jules Gounon

„Nasza ekipa miała wiele do nauczenia, ale wychodzę z Prologu optymistycznie nastawiony i z dobrym samopoczuciem. Zespół wykonał dobrą robotę z balansem samochodu i zmierzamy we właściwym kierunku. Poświęciłem również dużo czasu i dobrze czuję się w samochodzie. Wypróbowaliśmy wiele kombinacji opon, które będą ważnym czynnikiem przez cały sezon. Musimy podejmować właściwe decyzje we właściwych momentach, szczególnie w trakcie wyścigu, na który wpływ będą miały duże wahania temperatury”.

Mick Schumacher

„Te dwa pracowite dni były pozytywne, ponieważ przejechaliśmy wiele okrążeń i myślę, że coraz lepiej rozumiemy samochód. Zawsze jest kilka rzeczy do dopracowania, ale myślę, że teraz wchodzimy w dobry rytm, aby wdrożyć je dość szybko. Sezon doświadczenia za mną również robi ogromną różnicę, więc jestem na to gotowy i szczęśliwy, że mogę zacząć!”

Nicolas Lapierre, dyrektor sportowy Alpine Endurance Team

„Prolog był dla nas ubogacający. Przejechaliśmy wiele okrążeń, aby wypróbować różne opony i konfiguracje ustawień w dobrym tempie, szczególnie podczas długich przejazdów. Naszych sześciu kierowców nie popełniło żadnych błędów, a my czuliśmy się coraz bardziej komfortowo podczas każdej sesji. Z niecierpliwością czekamy na przyszły tydzień. Każda dziesiąta część sekundy będzie się liczyć w tym niezwykle zaciętym wyścigu, a najmniejszy szczegół może zrobić różnicę”.

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team

„Mieliśmy napięty, ale niezbędny program na ten Prolog, gdzie w końcu spotkaliśmy się ponownie z naszymi konkurentami. Pozwoliło nam to przywrócić zespołowi prędkość na poziomie operacyjnym, a jednocześnie uzyskać odpowiedzi na nasze pytania. Zidentyfikowaliśmy kilka ważnych obszarów do poprawy, szczególnie w kwestii opon. Wszystko poszło dobrze, ponieważ nie mieliśmy żadnych poważnych problemów i mogliśmy spokojnie pracować i zbudować solidne podstawy przed tym pierwszym wyścigiem w roku. Mamy dwa dni, aby wszystko przeanalizować i wyciągnąć właściwe wnioski na ten długi, dziesięciogodzinny wyścig, w którym strategia będzie najważniejsza”.

 

Prologue – Lusail 2025

Klasyfikacja końcowa

1. BMW M Team WRT #20 1 m 38.971 s
7. Alpine Endurance Team #36 1 m 39.505 s
13. Alpine Endurance Team #35 1 m 40.422 s

Prolog w liczbach

Alpine Endurance Team #35

Sesja 1: 16. miejsce z czasem 1 m 43.784 s (67 okrążeń)

Sesja 2: 14. miejsce z czasem 1 m41.515 s (107 okrążeń)

Sesja 3: 12. miejsce z czasem 1 m41.704 s (66 okrążeń)

Sesja 4: 12t. miejsce z czasem 1 m 40.422 s (95 okrążeń)

Okrążenia: 335 (Charles Milesi: 127; Ferdinand Habsburg: 105; Paul-Loup Chatin: 103)

Alpine Endurance Team #36

Sesja 1: 11. miejsce z czasem 1 m 43.462 s (61 okrążeń)

Sesja 2: 13. miejsce z czasem 1 m 41.433 s (100 okrążeń)

Sesja 3: 9. miejsce z czasem 1’m 41.413 s (81 okrążeń)

Sesja 4: 7. miejsce z czasem 1 m 39.505 s (107 okrążeń)

Okrążenia: 349 (Frédéric Makowiecki: 109; Jules Gounon: 110; Mick Schumacher: 130)

 

Qatar 1812km – Harmonogram weekendu wyścigowego

Środa, 26 lutego

9:30-11:00: 1. sesja treningowa

14:50-16:20: 2. sesja treningowa

Czwartek, 27 lutego

10:00-11:00: 3. sesja treningowa

15:40-15:52: Kwalifikacje klasy Hypercar

16:00-16:10: Hypercar Hyperpole

Piątek, 28 lutego

12:00-22:00: Qatar 1812km

Alpine Team

Udostępnij te informacje: