Zespół BWT Alpine Formula One Team udaje się w ten weekend na tor Autodromo Nazionale Monza, gdzie odbędzie się Grand Prix Włoch, 16. runda Mistrzostw Świata FIA Formuły 1 2025. Pierre Gasly i Franco Colapinto przygotowują się do ostatniego europejskiego wyścigu sezonu.
Znana jako „Świątynia Prędkości”, szybka Monza gościła najwięcej Grand Prix w historii – w tym roku odbywa się ona po raz 95., pamiętając czasy przed Formułą 1. Oprócz Silverstone, Monako i Spa-Francorchamps, Monza była częścią pierwotnego kalendarza Formuły 1 75 lat temu, a zakręty takie jak Curva Grande i Curva di Lesmo nadal są częścią toru.
Paul w FP1:
Kierowca testowy i rezerwowy, Paul Aron, po raz pierwszy będzie miał okazję jeździć dla zespołu podczas weekendu Grand Prix w 1. treningu. Będzie to trzeci występ Paula w FP1 w tym sezonie i pierwszy w barwach BWT Alpine Formula One Team. Przez cały rok jeździł dla zespołu w symulatorze, a także brał udział w programie TPC (testowania poprzednich samochodów), testach opon Pirelli oraz posezonowych testach młodych kierowców w Abu Zabi. Paul poprowadzi samochód Franco podczas pierwszej sesji treningowej.
Wyścig u siebie dla Eni:
Podczas weekendu w Monza zespół, wraz z oficjalnym partnerem energetycznym i paliwowym, Eni, zaprezentuje firmę Enilive, zajmującą się transformacją mobilności. Zgodnie ze strategią dekarbonizacji Eni i celem oferowania usług i produktów, które będą stopniowo dekarbonizowane do 2050 roku, Enilive reprezentuje dynamiczne, elastyczne i innowacyjne podejście do mobilności. Logo przedstawia kultowego sześcionożnego psa, zmodyfikowanego symbolem „skrętu”, aby podkreślić zaangażowanie Eni w transformację mobilności opartą na zrównoważonym rozwoju. Logo Enilive będzie widoczne na modelu A525 i kaskach kierowców przez cały weekend.
Pierre Gasly: „Po ostatnim trudnym niedzielnym wyścigu w Zandvoort można wyciągnąć wiele wniosków. To był chaotyczny wyścig i możliwe było zdobycie punktów, ale nasza próba utrzymania się na twardych oponach ostatecznie się nie opłaciła. Intensywne walki na torze były jednak przyjemne i zawsze wolę ścigać się w takiej sytuacji. Trochę frustrujące jest to, że na koniec nie otrzymaliśmy żadnej nagrody. Monza to dla mnie oczywiście bardzo wyjątkowe miejsce, ponieważ odniosłem tam swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 w 2020 roku. To także dla mnie trochę domowy wyścig, biorąc pod uwagę, że mieszkam w Mediolanie, więc mogę spać we własnym łóżku w ten weekend, co zawsze jest pewnym luksusem, ponieważ dużo podróżujemy! Tor jest niezwykle historyczny, a jego szybki charakter sprawia, że jazda na nim jest naprawdę wyjątkowa. Długie proste zazwyczaj dają dobre okazje do wyprzedzania, a my musimy też dobrze radzić sobie w wolnych zakrętach, zwłaszcza w pierwszej szykanie. Już teraz ciężko pracujemy, aby wyciągnąć wnioski z Zandvoort i upewnić się, że zakończymy sezon europejski dobrym wynikiem zespołu”.
Franco Colapinto: „Miło było zapewnić sobie najlepszy wynik sezonu, jedenaste miejsce dla zespołu w Zandvoort. Wiele się wydarzyło w trakcie wyścigu, co sprawiło, że walczyliśmy o punkty, więc należą się wszystkim brawa za to, jak poradziliśmy sobie w różnych scenariuszach. Bycie tak blisko zdobycia punktów, a jednocześnie minimalna strata, było z jednej strony bardzo satysfakcjonujące, ponieważ pokazuje nasz postęp, ale z drugiej strony trochę rozczarowujące, ponieważ pod koniec było naprawdę blisko punktów. Wiele się nauczyliśmy w ciągu weekendu, z czego będziemy mogli skorzystać, kończąc rundy europejskie i zmierzając w stronę mety sezonu. W zeszłym roku zadebiutowałem w Formule 1 na torze Monza, więc nie mogę się doczekać powrotu, tym razem z większym doświadczeniem. Na początku tego roku spędziłem trochę czasu na testach z zespołem na Monzy i jest to tor, który lubię. Dzięki dużej prędkości i długim prostym, obiekt ten jest jednym z ulubionych w stawce, a do tego jest tor o bogatej historii. Nie mogę się doczekać, aby wyjechać na tor od drugiego treningu i rozpocząć weekend.”
Paul Aron: „Nie mogę się doczekać, aż zasiądę za kierownicą A525 podczas mojego pierwszego weekendu Grand Prix z zespołem w Monzy. Poznałem wszystkich bardzo dobrze, odkąd dołączyłem pod koniec zeszłego roku jako kierowca testowy i rezerwowy, i doceniam zaufanie, jakim obdarzył mnie zespół, dając mi możliwość jazdy w piątkowych, pierwszych treningach. Zamierzam wykonać jak najlepszą pracę, pomagając w ustawieniach samochodu na cały weekend i być w jak najlepszej pozycji do rywalizacji w weekendzie wyścigowym od samego początku. Osobiście, wspaniale będzie wykorzystać doświadczenie zdobyte dzięki symulatorowi i testom. Zadbam o to, aby sesja była przyjemna i produktywna zarówno dla mnie, jak i dla zespołu”.