Przebieg wyścigu
⏱️ Pierre wystartował z pozycji P16 na nowym komplecie opon twardych. Na 32. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet pośredniej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P19. Najszybsze okrążenie: 1 min 21.433 s.
⏱️ Franco wystartował z pozycji P14 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 13. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet opon twardych, a następnie na 35. okrążeniu po nowy zestaw tej samej mieszanki. Do mety dojechał na pozycji P18. Najszybsze okrążenie: 1 min 20.827 s.
Wypowiedzi
💬 Pierre Gasly:
„Nie możemy być zadowoleni z dzisiejszego rezultatu końcowego, nawet jeśli wydawało się, że nasza realizacja była całkiem dobra. Ostatecznie jesteśmy po prostu zbyt wolni. Przez ostatnie dwa weekendy udało nam się zmaksymalizować warunki i osiągnąć dwa dobre wyniki. Dzisiaj było bardziej konwencjonalnie i to naprawdę uwypukliło nasze słabe punkty. Mimo to, stoczyliśmy wiele emocjonujących walk i uważam, że wyścigi były generalnie bardzo dobre. Jestem tu po to, żeby się ścigać, a nie po to, żeby się poddawać, i po prostu dałem z siebie wszystko w tych wszystkich zaciętych walkach. Teraz zespół i ja zostajemy w Budapeszcie na testy przed wakacjami. Wszyscy ciężko pracowaliśmy i jestem pewien, że wszyscy z niecierpliwością czekają na kilka tygodni przerwy. Będziemy kontynuować ciężką pracę, szczególnie skupiając się na sezonie 2026, ale nadal dążymy do powrotu do dobrej formy na resztę roku”.
💬 Franco Colapinto:
„Dzisiejszy dzień nie był najlepszy i wyścig był dla nas jako zespołu trudny. Tempo momentami było dobre, gdy powietrze było czyste, i miałem takie same odczucia jak wczoraj. Myślę, że zrobiliśmy duży krok naprzód z samochodem, co dodało mi pewności siebie. Jednak niebieskie flagi i strata czasu w alei serwisowej naprawdę ograniczyły nasze dzisiejsze możliwości. Początkowy start i ucieczka były dobre, ale potem na pierwszym okrążeniu straciliśmy pozycje i zmniejszyliśmy straty rywali do nas. Miałem problemy z przyczepnością tylnej części i wpadałem w poślizg, co dało o sobie znać później w wyścigu. Zdecydowaliśmy się na dwa pit-stopy i niestety napotkaliśmy problemy na obu, przez co zostaliśmy zatrzymani na dłużej, niż się spodziewaliśmy. Jako zespół ostatnio radziliśmy sobie bardzo dobrze z pit-stopami, ale takie rzeczy zdarzają się w wyścigach. Letnia przerwa musi nam wystarczyć na odpoczynek i regenerację, abyśmy byli gotowi do powrotu do Zandvoort i spróbowali zrozumieć, gdzie możemy dalej wprowadzać ulepszenia”.
💬 Flavio Briatore:
„Rozczarowujący wynik końcowy i ogólnie trudny weekend dla zespołu, co naprawdę uwypukliło słabe punkty naszego samochodu. Jak dotąd był to trudny sezon, a celem na resztę roku jest próba odrobienia strat i poprawy naszej obecnej pozycji. To duże wyzwanie, ponieważ skupiamy się na sezonie 2026 i wykorzystaniu szansy, jaką dają nowe przepisy. Teraz nadszedł kluczowy etap naszych prac nad przyszłym rokiem i wiem, że zespół w Enstone robi pozytywne postępy w tym projekcie. Oczekuję, że wszyscy powrócą z wakacji z ogromną determinacją i duchem walki, dając z siebie wszystko, aby zakończyć ten rok jak najmocniej i upewnić się, że jesteśmy gotowi na sezon 2026”.
Klasyfikacja generalna
👨🏻 Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 284 punkty
2. Lando Norris – McLaren – 250 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 187 punktów
…
14. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 20 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 599 punktów
2. Scuderia Ferrari– 260 punktów
3. Mercedes – 236 punktów
4. Red Bull Racing – 194 punkty
5. Williams – 70 punktów
6. Aston Martin – 52 punkty
7. Kick Sauber– 51 punktów
8. Visa CashApp Racing Bulls – 45 punktów
9. Haas – 35 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 20 punktów