Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Monako 2025 – podsumowanie wyścigu

unnamed (63)

Przebieg wyścigu

⏱️ Pierre wystartował z pozycji P17 na używanym komplecie opon pośrednich. Na 1. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardych opon. Nie ukończył wyścigu. Najszybsze okrążenie: 1 min 18.054 s.  

⏱️ Franco wystartował z pozycji P18 na nowym komplecie opon twardych. W alei serwisowej pojawił się na 13. okrążeniu, sięgając po używany komplet opon pośrednich, a następnie na 26. okrążeniu, tym razem wybierając nowy komplet tej samej mieszanki Do mety dojechał na pozycji P13. Najszybsze okrążenie: 1 min 15.298 s.

Wypowiedzi

💬 Pierre Gasly:

​​„Nigdy nie jest dobrze kończyć wyścigu tak wcześnie. Oczywiście, to bardzo frustrujący wynik dla zespołu, chociaż widząc, jak potoczył się wyścig, możliwości były bardzo ograniczone ze względu na start z dalekiego końca stawki. W tym incydencie nie spodziewałem się, że Yuki [Tsunoda] będzie się tak bardzo ruszał podczas hamowania. Popełnił błąd przed tunelem, a następnie zaczął hamować po lewej stronie toru, a następnie przesunął się na prawo, więc zostałem w zasadzie zepchniety w rógi nie miałem dokąd jechać. Zjechaliśmy do boksów na pierwszym okrążeniu i być może dałoby to jakieś możliwości później w wyścigu. Wygląda na to, że większość samochodów kończyła tam, gdzie zaczynała, pomijając wycofania i kary. Musimy jechać do Hiszpanii i dążyć do poprawy naszego poziomu osiągów”.

💬 Franco Colapinto:

„Startując z osiemnastego miejsca dzisiaj, trudno było zdobyć punkty, zwłaszcza w wyścigu z tak małą liczbą akcji. Powiedziałbym, że ukończenie na trzynastym miejscu było maksimum, jakie mogliśmy osiągnąć przy całym ruchu i różnych taktykach innych zespołów na torze. Po incydencie z Pierre’em zmieniliśmy postój na wcześniejszy. Od tego momentu był to już tylko trudny wyścig, aby zakończyć ciężki weekend tutaj w Monako. Mieliśmy problemy z balansem bolidu przy niskiej prędkości i po prostu nie mogliśmy sprawić, aby samochód działał tutaj tak, jak chcieliśmy. Będziemy kontynuować naszą ciężką pracę przed następnym Grand Prix w Hiszpanii na bardziej konwencjonalnym torze”.

💬 Flavio Briatore:

„To zawsze miało być trudne zadanie, biorąc pod uwagę nasze pozycje startowe. Z Pierre’em chcieliśmy spróbować czegoś innego, zjeżdżając wcześnie do boksów i sprawdzając, jakie okazje mogą się pojawić. Potem miał jednak incydent z Tsunodą i to był koniec wyścigu Pierre’a. Jak widzieliśmy, inne zespoły rywalizowały z kilkoma ciekawymi podejściami do strategii. Franco wykonał dobrą robotę, nie popełnił żadnych błędów, miał dobre tempo z tym, co mógł zrobić w ruchu ulicznym i jestem pewien, że wiele się nauczył i zyskał pewność siebie. Zasadniczo nie jesteśmy wystarczająco szybcy. Zobaczymy w Hiszpanii na bardziej kompletnym torze z pewną intrygą wokół nowych skrzydeł. Zobaczymy, jak nam pójdzie”.

 

Klasyfikacja generalna

👨🏻 Klasyfikacja kierowców:

1. Oscar Piastri – McLaren – 161 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 158 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 136 punktów

14. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 7 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 319 punktów
2. Mercedes– 147 punktów
3. Red Bull Racing – 143 punkty
4. Scuderia Ferrari – 142 punkty
5. Williams – 54 punkty
6. Haas – 26 punktów
7. Visa CashApp Racing Bulls – 22 punkty
8. Aston Martin – 14 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 7 punktów
10. Kick Sauber– 6 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy