Dzień w liczbach
Czasy okrążeń
3. sesja treningowa: Pierre P14 (1 min 12.194 s); Franco P20 (1 min 12.851 s)
Kwalifikacje: Pierre P18 (1 min 11.994 s); Franco P20 (1 min 12.597 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Zawsze rozczarowuje odpadnięcie w Q1, więc teraz jest mi smutno z powodu wszystkich w zespole. Dziś brakowało nam tempa. Wszystko jest względne, ponieważ byliśmy o siedem dziesiątych od najlepszego czasu w Q1, a to jest różnica między byciem w pierwszej dziesiątce w sesji a byciem w dolnej piątce i wypadnięciem. Z jakiegoś powodu jesteśmy tutaj po prostu za wolni. Samochód porusza się jak po nierównościach, brakuje nam przyczepności i ogólnie za bardzo się ślizgamy. Próbowaliśmy różnych ustawień, ale po prostu nie mogliśmy naprawić tych trudnych obszarów. Jutro mamy obowiązkowe dwa pit stopy, więc na pewno nic się jeszcze nie skończyło. Musimy coś zrobić i zobaczymy, co możemy zdziałać jutro, aby spróbować wrócić do pozycji punktowych. Przed nami jest wiele samochodów, aby dostać się do pierwszej dziesiątki, ale jutro może być ciekawie z pewną zmianą strategii. Musimy po prostu być na szczycie i zobaczyć, co możemy osiągnąć”.
Franco Colapinto:
„Dzisiaj nie był to dla nas najłatwiejszy dzień. Mieliśmy problemy z tempem samochodu, w szczególności na miękkich oponach w zakrętach o niskiej prędkości, gdzie mieliśmy pewne trudności z przyczepnością. Spodziewaliśmy się, że będziemy w stanie wycisnąć z samochodu więcej, ale tak się nie stało, a wynik kwalifikacji stawia przed nami wyzwanie, aby iść naprzód jutro. Postaramy się wykorzystać niepewność, jaką nowe obowiązkowe dwa postoje na tym torze wniosą do wyścigu. Nikt nie wie, jaką przewagę da nowy przepis zespołom, co sprawi, że wyścig będzie jeszcze bardziej nieprzewidywalny, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak samochód bezpieczeństwa może zadecydować o strategii każdego kierowcy. Będziemy trzymać głowy nisko i pracować dziś wieczorem, aby przygotować się na wyzwanie jutrzejsze”.
Flavio Briatore:
„Myśleliśmy, że jadąc do Monako będziemy bardziej konkurencyjni niż pokazaliśmy do tej pory w ten weekend. To nie była dobra sobota i jasne jest, że musimy się poprawić i dać kierowcom samochód, który jest szybszy i bardziej spójny. Dwa postoje w wyścigu jutro dają nam większą szansę na strategię, aby wykonać ruch w pit stopach, więc zobaczmy, co możemy zrobić z inżynierami, aby pomóc Pierre’owi i Franco jutro”.