Dzień w liczbach
Wyścig sprinterski: Pierre wystartował z pozycji P13 na komplecie opon przejściowych. W alei serwisowej pojawił się na 12. okrążeniu, sięgając po używany komplet opon pośrednich. Do mety dotarł na pozycji P11 (ostatecznie sklasyfikowany na P8). Najszybsze okrążenie: 1 min 42.694 s
Jack wystartował z pozycji P17, także na komplecie opon przejściowych. Na 12. okrążeniu zjechał do boksów po używany komplet miękkich opon. Rywalizację ukończył na pozycji P17 (ostatecznie sklasyfikowany jako P16). Najszybsze okrążenie: 1 min 43.076 s
Kwalifikacje: Pierre P18 (1 min 27.710 s); Jack P14 (1 min 27.186 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„To nie jest wynik kwalifikacji, na jaki liczyliśmy. Wprowadziliśmy kilka zmian, aby samochód był w lepszej pozycji na tę sesję, ale ostatecznie nie byliśmy wystarczająco szybcy na wszystkich przejazdach, więc musimy przeanalizować, dlaczego brakowało nam osiągów. Jest kilka innych szczegółów, na które należy zwrócić uwagę, ponieważ samochód nie zachowywał się tak samo jak wcześniej w weekend. Podczas mojego ostatniego przejazdu było też trochę ruchu. Wyjechałem pierwszy na swój przejazd, co oznaczało, że miałem ruch w pierwszym sektorze. Niemniej jednak moje przejazdy były czyste, ale po prostu nie udało nam się być wystarczająco szybkim. Dobrze jest zdobyć punkt w dzisiejszym porannym wyścigu sprinterskim, po tym, jak niektóre samochody otrzymały kary i awansowaliśmy na P8. Teraz możemy usiąść jako zespół i popracować nad przygotowaniami do jutrzejszego wyścigu”.
Jack Doohan:
„Dzisiaj kwalifikacje zakończyły się lepiej. Oczywiście, wspaniale byłoby przejść do Q3, ale czułem, że samochód jest w dobrym oknie i naciskaliśmy, aby wyciągnąć z sesji, co się dało. W Q1 byliśmy na dobrej drodze, a nasz pierwszy sektor był dość mocny. Przy tak niewielkich różnicach w całej stawce, to małe rzeczy wchodzą w grę, aby zrobić różnicę między pozycjami. Dzisiaj wieczorem omówimy, jakie zyski można osiągnąć i co jest możliwe jutro. Pogoda wygląda tak, jakby znów miało padać, więc postaramy się wykorzystać wszystko, co może z tego wyniknąć. Celem będzie utrzymanie naszej pozycji i przygotowanie się do optymalizacji okazji, które się pojawią, aby móc posuwać się naprzód”.
Dave Greenwood, dyrektor wyścigowy:
„Rozmyślając o dzisiejszym dniu, nie możemy być w pełni usatysfakcjonowani tym, jak minął dzień i musimy przeanalizować, dlaczego nie byliśmy tak konkurencyjni, jak w ostatnich wyścigach. Przez cały weekend nie mieliśmy oczekiwanych osiągów, zarówno na mokrej nawierzchni na oponach przejściowych sprincie, jak i w suchych warunkach. Jednym małym pozytywem, jaki można było wyciągnąć z tego dnia, był punkt w sprincie dla Pierre’a. Skończyliśmy na 11. miejscu, ale z karami po wyścigu awansowaliśmy na ósme miejsce w klasyfikacji końcowej, a każdy punkt się liczy. Wiedzieliśmy, że przed kwalifikacjami będzie to wyzwanie i tak się okazało. Jack wykonał dobre okrążenie w Q1, aby przejść do następnej sesji. Pierre powiedział, że generalnie brakuje mu przyczepności. Mamy trochę pracy do wykonania, aby spróbować odzyskać trochę wydajności i przeanalizujemy, jakie opcje mamy na jutro, chociaż to, co możemy zrobić, jest ograniczone. Jednak jak zwykle zoptymalizujemy to, co możemy, i będziemy naciskać, aby zrobić postępy w stawce względem naszych obecnych pozycji startowych”.