Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

unnamed (71)

Przebieg wyścigu

⏱️ Pierre wystartował z pozycji P10 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 9. okrążeniu pojawił się w alei serwisowej po nowy komplet twardych opon, by na 29. okrążeniu ponownie zjechać po następny komplet nowego, twardego ogumienia. Do mety dojechał na pozycji P13. Najszybsze okrążenie: 1 min 20.398 s.  

⏱️ Franco wystartował z pozycji P16 na nowym komplecie opon pośrednich. Na 22. okrążeniu zjechał do boksów po nowy komplet twardych opon. Ponownie w alei serwisowej pojawił się na 46. okrążeniu, sięgając raz jeszcze po nowe, twarde ogumienie. Do mety dojechał na pozycji P16. Najszybsze okrążenie: 1 min 20.345 s.  

Wypowiedzi

💬 Pierre Gasly:

„Osobiście nie jestem zadowolony z wyścigu, ponieważ popełniłem kosztowny błąd i wiem, że nie powinno się to zdarzyć. Miałem dobry start, awansowałem na dziewiąte miejsce, a potem musiałem ostro walczyć z Charlesem [Leclerkiem]. Myślałem, że pokonam zakręt numer 9, jadąc trochę szerzej, gdy Charles wjeżdżał od wewnętrznej. Skręciłem, nie miałem przyczepności, nie pokonałem zakrętu i kosztowało mnie to pięć pozycji. Zdecydowaliśmy się na dwa postoje, co wyglądało przyzwoicie i zakładaliśmy, że będziemy musieli walczyć z kierowcami, którzy robiliby jeden postój pod koniec wyścigu. Późny samochód bezpieczeństwa dał kierowcom z przodu darmowy postój w boksach, a my nie mieliśmy wystarczająco dużo opon, aby ostatecznie walczyć o punkty. Ogólnie rzecz biorąc, pokazaliśmy dobre tempo przez cały weekend. Byłem zadowolony z samochodu na dystansie jednego okrążenia. W przyszłym tygodniu [w Monako] wiemy, jak ważne są kwalifikacje i mamy nadzieję, że uda nam się wykorzystać niektóre z naszych mocnych stron”.

💬 Franco Colapinto:

„Dzisiaj mieliśmy całkiem niezłe tempo, ale trochę nie mieliśmy szczęścia ze strategią i ostatecznie nie był to wynik, jaki zespół chciał osiągnąć. Myślę, że mieliśmy całkiem niezłe tempo na początku wyścigu. Pośrednia opona wytrzymała bardzo długo i byliśmy na jednym postoju, aż do VSC, który nastąpił kilka okrążeń po moim postoju. Postawiło mnie to w bardzo trudnej sytuacji, mając już osiem okrążeń na oponach twardych, gdy wyjechał pełny samochód bezpieczeństwa, a potem miałem problemy z utrzymaniem tempa w porównaniu z innymi kierowcami na nowych oponach. Mieliśmy dobre tempo w samochodzie, wiele się nauczyliśmy i zebraliśmy więcej cennych danych dla zespołu. Myślę, że czekają nas lepsze tory, szczególnie Monako. To miejsce, które wymaga bardzo dużej pewności siebie. Jeszcze mi jej brakuje, wciąż uczę się coraz więcej za każdym razem, gdy jestem w samochodzie, więc będę to budował i nie mogę się doczekać przyszłego weekendu”.

💬 Flavio Briatore:

„Dzisiaj byliśmy nastawieni na dobry wynik i mieliśmy szansę na punkty przed wirtualnym samochodem bezpieczeństwa. Szczególnie z Franco planowaliśmy strategię jednego postoju do końca, a ponieważ stawka została zneutralizowana, inni otrzymali w zasadzie darmowy postój w boksach. Tak się dzieje w wyścigach, a końcowe wyniki nie odzwierciedlają tego, gdzie moglibyśmy być dzisiaj. Następnie jedziemy do Monako, jednego z moich domowych wyścigów i toru, na którym znów możemy mieć okazję do rywalizacji”.

Klasyfikacja generalna

👨🏻 Klasyfikacja kierowców:

1. Oscar Piastri – McLaren – 146 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 133 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 124 punktów

12. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 7 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

🏎️ Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 279 punktów
2. Mercedes– 147 punktów
3. Red Bull Racing – 131 punktów
4. Scuderia Ferrari – 114 punkty
5. Williams – 51 punktów
6. Haas – 20 punktów
7. Aston Martin – 14 punktów
8. Visa CashApp Racing Bulls – 10 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 7 punktów
10. Kick Sauber– 6 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje: