Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie sesji kwalifikacyjnej

unnamed (66)

Dzień w liczbach

Czasy okrążeń

3. sesja treningowa: Pierre P15 (1 min 15.990 s); Franco P18 (1 min 16.210 s)

Kwalifikacje: Pierre P10 (1 min 15.787 s); Franco P15* (brak ustanowionego czasu)

*P16. Franco otrzymał dodatkowo karę cofnięcia o jedno pole startowe w związku z przedwczesnym wyjechaniem na szybki pas w alei serwisowej po wypadku Yukiego Tsunody.

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

„Cieszę się, że wróciłem dziś do Q3, ale nie jestem zadowolony, że nie wykorzystaliśmy w pełni naszego ostatniego przejazdu w tej sesji z zarządzaniem ruchem, co wpłynęło na nasze okrążenie wyjazdowe. Biorąc wszystko pod uwagę, prawdopodobnie trochę odpuściliśmy. Prawdę powiedziawszy, są to drobne szczegóły, które musimy wypracować jako zespół, a nasz pakiet zdecydowanie ma potencjał. Samochód ogólnie dobrze się tutaj czuło, szczególnie po Miami. Dobrze poradziliśmy sobie z Q1 i Q2, ale nie wykonaliśmy dobrego ostatniego przejazdu w Q3. Bycie prawie ostatnim w alei serwisowej nie pomogło oponom na okrążeniu wyjazdowym, więc będziemy się uczyć razem jako zespół i zobaczymy, co możemy zrobić lepiej następnym razem. Jutro podejmiemy walkę z samochodami przed nami. Strategia będzie interesująca i potencjalnie dość zróżnicowana w górę i w dół stawki. Dziś wieczorem opracujemy liczby i zobaczymy, co jest wykonalne po naszej stronie. Jesteśmy w grze ruszając z dziesiątego miejsca na starcie, a celem jest zdobycie kilku punktów, przekraczając linię mety”.

Franco Colapinto:

„Dzisiejsze kwalifikacje były trudne i nie takie, jakich chcieliśmy. To był pierwszy raz, kiedy naprawdę osiągnąłem limit samochodu i tym razem trochę bardziej go przekroczyłem. Postanowiłem bardziej korzystać z krawężników i iść na całość, ale to było po prostu za dużo i straciłem tył. Bardzo przepraszam zespół, to dużo pracy w garażu dziś wieczorem i oczywiście nie jest wspaniale zaczynać w ten sposób. Jednak ogólnie rzecz biorąc, myślę, że dzisiaj samochód był wystarczająco konkurencyjny, aby dostać się do Q3, wiedziałem, że ma o wiele większy potencjał. Czuję się bardziej komfortowo z samochodem i o wiele bardziej połączony, a praca z zespołem naprawdę mi się podobała. Uczę się więcej z każdym okrążeniem, które przejeżdżam, a jutrzejszy wyścig to kolejna okazja, aby przejechać więcej okrążeń i nadal przyzwyczajać się do tego środowiska”.

Flavio Briatore:

„To pozytywne, że znów mamy jeden samochód w Q3 w ten weekend. Byliśmy w pierwszej dziesiątce w kilku ostatnich wyścigach poza Miami, więc daje nam to pewność, że mamy tutaj dobry samochód zdolny do walki. Patrząc na czasy Pierre’a z Q2 i przygotowania do okrążenia, być może moglibyśmy być wyżej. Ale ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy w dobrej pozycji, aby walczyć w jutrzejszym wyścigu. Franco oswaja się z samochodem i wykonuje bardzo dobrą robotę z zespołem i inżynierami. Ponieważ samochody były tak blisko siebie, naciskał na granice i niestety stracił tył samochodu. Rozmawiałem z Franco, szybko to zostawi za sobą i jutro wróci mocno. Zespół przygotuje samochód, przeanalizuje nasze opcje i zobaczy, co możemy zrobić w wyścigu”.

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy