Przebieg wyścigu
Pierre wystartował z pozycji P10 na używanym komplecie miękkich opon. Na 12. okrążeniu zjechał do alei serwisowej po nowy komplet twardego ogumienia, a następnie na 38. okrążeniu po nowy zestaw opon pośrednich. Do mety dojechał na pozycji P13. Najszybsze okrążenie: 1 min 10.151 s.
Franco wystartował z pozycji P14 na nowym komplecie miękkiego ogumienia. W alei serwisowej pojawił się na 13. okrążeniu, sięgając po nowy komplet pośredniej mieszanki, by znów zjechać do boksów na 39. okrążeniu, tym razem po nowy komplet twardych opon. Do mety dojechał na pozycji P15. Najszybsze okrążenie: 1 min 09.621 s.
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Ostatecznie to bardzo rozczarowujące popołudnie dla zespołu. Mamy wiele do zrozumienia i przeanalizowania, ponieważ przez cały wyścig odczuwałem brak przyczepności i naprawdę się męczyłem na wszystkich odcinkach. Nie wiem dlaczego, może jakieś uszkodzenie samochodu, może nie, ale musimy to szczegółowo przeanalizować, ponieważ było to bardzo długie popołudnie i frustrujący wynik. Mieliśmy bardzo dobry start, awansując na szóste miejsce pod koniec pierwszego okrążenia. Po tym nie ma wiele do powiedzenia poza tym, że to był trudny wyścig. Teraz od razu jedziemy na Silverstone na domowy wyścig naszego zespołu z Enstone. To zawsze fantastyczne wydarzenie i nie mogę się doczekać, aby na nie pojechać, tym razem mając na celu odrobienie strat po tym trudnym weekendzie”.
Franco Colapinto:
„Dzisiaj było gorące i frustrujące popołudnie. Mieliśmy dobry start, ale w miarę trwania wyścigu mieliśmy problemy z samochodem i równowagą, co nie działało na naszą korzyść jako zespołu. Dziś brakowało nam tempa i bardziej niż zwykle cierpieliśmy z powodu opon, a to z powodu wysokiej degradacji. Teraz nie wiemy dlaczego, więc musimy usiąść razem jako zespół i dokładnie to przeanalizować. Miałem incydent z Tsunodą w zakręcie numer 4, co trochę nas opóźniło i kosztowało trochę czasu. Yuki podszedł do mnie i przeprosił później, ale szkoda, ponieważ samochód zachowywał się inaczej po kontakcie, potencjalnie z powodu uszkodzeń. Mamy mało czasu do Silverstone, ale wrócimy do fabryki w Enstone i ciężko popracujemy, aby wrócić silniejsi na domowy wyścig zespołu w przyszły weekend”.
Flavio Briatore:
„Ostatecznie straciliśmy grunt pod nogami do naszych bezpośrednich rywali w mistrzostwach, po kolejnym wyścigu bez zdobycia punktów i szczerze mówiąc, ten poziom osiągów jest coraz bardziej niepokojący. Podczas gdy wczoraj samochód był szybki i zespół powinien być w Q3 z dwoma samochodami, niedziele są dla nas zupełnie inną historią i ważne jest, abyśmy zrozumieli, dlaczego tak jest, zwłaszcza jeśli chcemy odwrócić ten sezon z tej trudnej pozycji”.
Klasyfikacja generalna
Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 216 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 201 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 155 punktów
…
16. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 11 punktów
20. Franco Colapinto – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
21. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 417 punktów
2. Scuderia Ferrari– 210 punktów
3. Mercedes – 209 punktów
4. Red Bull Racing – 162 punkty
5. Williams – 55 punktów
6. Visa CashApp Racing Bulls – 36 punktów
7. Haas – 29 punktów
8. Aston Martin – 28 punkty
9. Kick Sauber– 26 punktów
10. BWT Alpine F1 Team – 11 punktów