Dzień w liczbach
Czasy okrążeń
3. sesja treningowa: Pierre P17 (1 min 05.366 s); Franco P19 (1 min 05.546 s)
Kwalifikacje: Pierre P10 (1 min 05.649 s); Franco P14 (1 min 05.288 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Choć cieszę się, że jestem w Q3, nie jestem zbyt zadowolony z mojego błędu na ostatnim zakręcie, kiedy miałem przyzwoite okrążenie. Pod koniec naciskałem na absolutne granice, za bardzo, i wpadłem w poślizg, na szczęście unikając uszkodzeń. Do tego momentu naprawdę naciskałem na samochód w Q1 i Q2, aby móc walczyć o pierwszą dziesiątkę. Czasami są to niewielkie różnice, a pozytywem jest to, że dzisiaj samochód wyraźnie miał wydajność i potencjał. Ciężko pracowaliśmy, aby znaleźć te ulepszenia po treningu i musimy wykorzystać te wnioski w każdym wyścigu. Jutro startujemy z dziesiątego miejsca i potrzebujemy dobrego startu, aby zobaczyć, co możemy zrobić od tego momentu. To ekscytujące, że jesteśmy w czołówce, lepsi niż się spodziewaliśmy, a teraz musimy dążyć do utrzymania się tam i zdobycia punktów”.
Franco Colapinto:
„Generalnie, zrobiliśmy duży krok naprzód w stosunku do tego, gdzie byliśmy wczoraj, ale czuję, że dzisiaj było więcej do osiągnięcia. Kiedy widzisz, jak małe są różnice, to jest bardzo blisko, więc bez małego błędu w zakręcie numer 3, który kosztował nas półtorej dziesiątej sekundy, prawdopodobnie kosztowało nas to szansę na przejście do następnej sesji. Wiatr wzmógł się po południu, przez co samochód stał się nieco nieprzewidywalny, ale tak było u wszystkich. Samochód zachowywał się lepiej, szczególnie przy niskiej prędkości, jednak miałem problemy z pewnością siebie przy dużej prędkości w porównaniu z poprzednimi sesjami, więc nadal jest trochę pracy do wykonania. Czuję, że nadal odnajduję się w niektórych zakrętach i rozumiem, w którą stronę jechać samochodem. Teraz skupiamy się na jutrzejszym dniu i damy z siebie wszystko, aby spróbować iść naprzód w wyścigu”.
Flavio Briatore:
„Zespół wykonał dobrą robotę, znajdując osiągi po kilku trudnych sesjach treningowych. Pierre był na dobrej drodze do uzyskania lepszego wyniku, ale popełnił błąd i obrócił się na ostatnim zakręcie podczas ostatniego okrążenia. Szkoda, ponieważ bez tego jutro zaczynalibyśmy wyścig na szóstym lub siódmym miejscu. Samochód był oczywiście wystarczająco dobry na Q3, ale nadal brakuje nam dwóch samochodów tam, gdzie powinny być. Franco przeszedł przez Q1, ale był za daleko, aby dostać się do Q3, co musimy poprawić, jeśli chcemy znaleźć się w bardziej konkurencyjnej pozycji z obydwoma samochodami. Zobaczymy, co przyniesie jutro. Będzie gorąco, strategia i zarządzanie oponami będą ważne i coraz ważniejsze staje się dla nas zdobywanie punktów, biorąc pod uwagę naszą obecną pozycję”.