Dzień w liczbach
Okrążenia: 138 (Pierre 70, Franco 68)
Kilometry: 597 km (Pierre 303, Franco 294)
Opony: Pierre (C3, C4 i C5), Franco (C3, C4 i C5)
1. sesja treningowa: Pierre P5 (1 min 05.780 s); Franco P16 (1 min 06.246 s)
2. sesja treningowa: Pierre P14 (1 min 05.613 s); Franco P20 (1 min 06.176 s)
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„To był dla nas dzień pełen wzlotów i upadków i zdecydowanie mamy kilka rzeczy do poprawienia. Co piątek rozmawiamy o tym, jak ciasno jest w tabeli z czasami, a na tak krótkim okrążeniu jak tutaj, wszyscy są naprawdę blisko siebie. Jedna lub dwie dziesiąte sekundy to różnica między sześcioma a siedmioma pozycjami, jak się wydaje, więc pokazuje to, jak ważne jest, aby dobrze przejechać okrążenie i zmaksymalizować każdy szczegół. Generalnie byłem zadowolony z moich okrążeń w obu sesjach treningowych. Mamy kilka rzeczy do znalezienia w nocy i dobrze było ocenić, co działa, a co nie. W drugim treningu mieliśmy pewne uszkodzenia podłogi. Pod koniec sesji miałem problemy z samochodem i teraz wiemy, z czego one wynikały. Zobaczymy, co możemy zyskać przed jutrem”.
Franco Colapinto:
„Biorąc pod uwagę to, jak rozegrały się ostatnie weekendy i tutaj, w Austrii, wydaje się, że w piątki będę miał więcej wyzwań. Samochód sprawuje się dobrze, lepiej radziłem sobie w pierwszej sesji w porównaniu z drugą, ale musimy znaleźć więcej tempa, szczególnie w kwalifikacjach. Nie czuje się tak dobrze, jak przy wysokim zużyciu paliwa, i musimy ciężko pracować, aby znaleźć pewne ulepszenia w czasie okrążenia. Patrząc na to, jak my, jako zespół, zareagowaliśmy i odbiliśmy się w Barcelonie i Montrealu, mam pewność, że możemy znów zrobić krok naprzód w nocy z piątku na sobotę. Mam zatem nadzieję, że możemy zrobić to samo tutaj i znaleźć się w lepszej pozycji do kwalifikacji. Biorąc pod uwagę, jak krótkie jest okrążenie, wiemy, że będzie bardzo blisko, więc każdy szczegół będzie się liczył”.