Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Australii 2025 – podsumowanie wyścigu

unnamed (38)

Przebieg wyścigu

Pierre wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie opon przejściowych. W alei serwisowej pojawił się na 33. okrążeniu, by założyć nowe, twarde opony, a następnie na 46. okrążeniu, sięgając po nowy komplet opon przejściowych. Do mety dojechał na pozycji P11. Najszybsze okrążenie: 1 min 25.020 s.

Jack wystartował z pozycji P14 na nowym komplecie opon przejściowych. Nie ukończył wyścigu.

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

„Po tak trudnym wyścigu w naprawdę trudnych warunkach, zdecydowanie rozczarowujące jest wracać do domu bez zdobycia punktów. To była loteria i czułem, że dobrze zrobiliśmy, pozostając w grze przez większość wyścigu. Deszcz na końcu ostatecznie rozstrzygnął sprawę, a niektórzy kierowcy skorzystali z wcześniejszego postoju, a inni, tak jak my, zaryzykowali, aby zjechać do alei okrążenie lub dwa później. Tak to czasami bywa. Jestem zadowolony z konkurencyjności naszego ogólnego pakietu. Pokazaliśmy, że mamy mocne tempo i jestem pewny siebie przed następnym weekendem w Chinach, więc skupimy się na pozytywach jako zespół i pójdziemy dalej. Te warunki były naprawdę trudne nawet dla najbardziej doświadczonych kierowców na starcie z tak słabą przyczepnością. Jack wykonał świetną robotę przez cały weekend. Został naprawdę wrzucony na głęboką wodę w tych warunkach i wiem, że obaj jesteśmy zdeterminowani, aby wrócić w przyszłym tygodniu, wykonując najlepszą możliwą pracę i miejmy nadzieję, że znów będziemy walczyć o punkty”.

Jack Doohan:

„To był niefortunny koniec ogólnie pozytywnego weekendu. To był wynik połączenia czynników, które wspólnie omówimy jako zespół, aby wyciągnąć wnioski i upewnić się, że to się nie powtórzy. To trudny sposób na naukę, ale przetrawiłem to, co się wydarzyło i odłożyłem to na bok, aby skupić się na tym, co przede mną. Pozytywne wnioski z weekendu przeważają nad wynikami z dzisiaj, wczoraj po południu byliśmy mocni, ale zostaliśmy złapani przez żółtą flagę. Przez cały weekend tempo było dobre, więc jako zespół możemy nabrać pewności siebie przed każdym weekendem wyścigowym. W przyszłym tygodniu czekają nas dwa wyścigi z rzędu w Szanghaju [sprint i standardowy wyścig], więc przegrupujemy się jako zespół i postaramy się wrócić tam jeszcze silniejsi. Ogólnie rzecz biorąc, weekend był świetny, kibice byli niesamowici, atmosfera też była niesamowita, a możliwość jazdy przed własną publicznością w moim debiucie w sezonie była czymś wyjątkowym”.

Oliver Oakes, szef zespołu:

„Łatwo jest wyjść z wyścigu takiego jak dzisiejszy z uczuciem rozczarowania. Z pewnością można wyciągnąć kilka pozytywnych rzeczy z weekendu. Pokazaliśmy, że jesteśmy w środku stawki i biorąc pod uwagę, jak blisko siebie jest stawka, bez wątpienia nasza pozycja będzie się wahać na różnych torach w trakcie sezonu. Warunki były dziś niesamowicie trudne, doszło do wielu incydentów. Pierre jechał mocno aż do samego końca, kiedy warunki się zmieniły i stracił punkty. Jack oczywiście nie chciał, żeby tak zakończył się jego wyścig, ale przez cały weekend wykazywał pozytywne tempo. Teraz, gdy sezon zaczynamy od podwójnego weekendu wyścigowego, nasza uwaga kieruje się w stronę Chin, gdzie będziemy chcieli się przegrupować i poprawić wynik z tego weekendu”.

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Lando Norris – McLaren – 25 punktów
2. Max Verstappen – Red Bull Racing – 18 punktów
3. George Russell – Mercedes – 15 punktów

11. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 27 punktów
2. Mercedes– 27 punktów
3. Red Bull Racing – 18 punktów
4. Williams – 10 punktów
5. Aston Martin – 8 punktów
6. Kick Sauber– 6 punktów
7. Scuderia Ferrari – 4 punkty
8. BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
9. Visa CashApp Racing Bulls – 0 punktów
10. Haas – 0 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje: