Przebieg wyścigu
Pierre wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie opon pośrednich. Nie ukończył wyścigu.
Jack wystartował z pozycji P7 na nowym komplecie pośrednich opon. W alei serwisowej zameldował się już na 1. okrążeniu, sięgając po nowy komplet twardego ogumienia, a następnie podczas 32. okrążenia zjechał ponownie, po kolejny świeży komplet twardych opon. Do mety dotarł na pozycji P17. Najszybsze okrążenie: 1 min 33.150 s.
Wypowiedzi
Pierre Gasly:
„Nigdy nie jest miło zakończyć wyścig na 1. okrążeniu po incydencie. Minęło dużo czasu, odkąd miałem taką sytuację i jest to rozczarowujące dla nas wszystkich w zespole. Miałem dobrą linię wjazdu w zakręt 4, wiedziałem, że Yuki [Tsunoda] jest po wewnętrznej i zostawiłem wystarczająco dużo miejsca, utrzymując samochód wewnątrz białych linii. To niefortunny wynik kontaktu z nim, ale takie są wyścigi i tak się czasami dzieje. Jest wiele pozytywów, które możemy wyciągnąć z tego weekendu. Wiemy, że ten tor, na papierze, nie jest naszym najmocniejszym, ale udało nam się być konkurencyjnymi i dobrze radzić sobie na punktowanych pozycjach. To daje nam dużą pewność siebie i możemy budować na tych pozytywach w kolejnych wyścigach”.
Jack Doohan:
„To był trudny dzień i w trakcie wyścigu stanęliśmy przed różnymi wyzwaniami, przez co nie byliśmy w stanie iść naprzód. Podjęliśmy odważną strategię zjazdu po twarde opony pod obecność samochodu bezpieczeństwa na 1. okrążeniu, mając na celu utrzymanie się na torze do końca. Chociaż czułem dobrze samochód w zakrętach, nie byliśmy w stanie wyprzedzić bolidów z przodu stawki, a gdy przestałem naciskać, by ustalić lepszą strategię, zostaliśmy dogonieni przez te za nami, gdy zjechały po świeże opony przy innej strategii. Ostatecznie, w rezultacie, jeden postój okazał się trudny i zjechaliśmy ponownie po nowe opony, aby móc dotrzeć do mety. Mamy tydzień wolnego, aby odpocząć i omówić wszystko przed Miami. W nadchodzących dniach spędzimy trochę czasu w symulatorze i będziemy współpracować z inżynierami, aby dowiedzieć się jak najwięcej z weekendu, aby nadal uwalniać większy potencjał samochodu”.
Oliver Oakes, szef zespołu:
„To rozczarowujące, że opuszczamy Dżuddę bez punktów, zwłaszcza po incydencie na pierwszym okrążeniu Pierre’a, biorąc pod uwagę, jak konkurencyjny był przez cały weekend. Skorzystaliśmy z okazji, aby zjechać do alei serwisowej z Jackiem na 1. okrążeniu, gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa, i jechać długo. Stamtąd potencjalnie mogliśmy liczyć na jeden postój i jechać Jackiem do końca. Ostatecznie Jack nie miał tempa na oponach twardych, co sprawiło, że popołudnie było trudne. Są pozytywy do wyciągnięcia z potrójnego wyścigu, szczególnie zdobycie pierwszych punktów dla zespołu i zachęcające osiągi samochodu. Musimy nadal się poprawiać i już nie możemy się doczekać kolejnego wyścigu w Miami”.
Klasyfikacja generalna
Klasyfikacja kierowców:
1. Oscar Piastri – McLaren – 99 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 89 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 87 punktów
…
11. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 6 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów
Klasyfikacja konstruktorów:
1. McLaren – 188 punktów
2. Mercedes– 111 punktów
3. Red Bull Racing – 89 punktów
4. Scuderia Ferrari – 78 punktów
5. Williams – 25 punktów
6. Haas – 20 punktów
7. Aston Martin – 10 punktów
8. Visa CashApp Racing Bulls – 8 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 6 punktów
10. Kick Sauber– 6 punktów