Lokalizacje: Alpine Katowice / Alpine Warszawa

Szukaj

Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2025 – podsumowanie wyścigu

JEDDAH, SAUDI ARABIA - APRIL 20: Jack Doohan of Australia driving the (7) Alpine F1 A525 Renault on track during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on April 20, 2025 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Sam Bagnall/Sutton Images)

Przebieg wyścigu

Pierre wystartował z pozycji P9 na nowym komplecie opon pośrednich. Nie ukończył wyścigu. 

Jack wystartował z pozycji P7 na nowym komplecie pośrednich opon. W alei serwisowej zameldował się już na 1. okrążeniu, sięgając po nowy komplet twardego ogumienia, a następnie podczas 32. okrążenia zjechał ponownie, po kolejny świeży komplet twardych opon. Do mety dotarł na pozycji P17. Najszybsze okrążenie: 1 min 33.150 s.  

 

Wypowiedzi

Pierre Gasly:

​​„Nigdy nie jest miło zakończyć wyścig na 1. okrążeniu po incydencie. Minęło dużo czasu, odkąd miałem taką sytuację i jest to rozczarowujące dla nas wszystkich w zespole. Miałem dobrą linię wjazdu w zakręt 4, wiedziałem, że Yuki [Tsunoda] jest po wewnętrznej i zostawiłem wystarczająco dużo miejsca, utrzymując samochód wewnątrz białych linii. To niefortunny wynik kontaktu z nim, ale takie są wyścigi i tak się czasami dzieje. Jest wiele pozytywów, które możemy wyciągnąć z tego weekendu. Wiemy, że ten tor, na papierze, nie jest naszym najmocniejszym, ale udało nam się być konkurencyjnymi i dobrze radzić sobie na punktowanych pozycjach. To daje nam dużą pewność siebie i możemy budować na tych pozytywach w kolejnych wyścigach”.

Jack Doohan:

„To był trudny dzień i w trakcie wyścigu stanęliśmy przed różnymi wyzwaniami, przez co nie byliśmy w stanie iść naprzód. Podjęliśmy odważną strategię zjazdu po twarde opony pod obecność samochodu bezpieczeństwa na 1. okrążeniu, mając na celu utrzymanie się na torze do końca. Chociaż czułem dobrze samochód w zakrętach, nie byliśmy w stanie wyprzedzić bolidów z przodu stawki, a gdy przestałem naciskać, by ustalić lepszą strategię, zostaliśmy dogonieni przez te za nami, gdy zjechały po świeże opony przy innej strategii. Ostatecznie, w rezultacie, jeden postój okazał się trudny i zjechaliśmy ponownie po nowe opony, aby móc dotrzeć do mety. Mamy tydzień wolnego, aby odpocząć i omówić wszystko przed Miami. W nadchodzących dniach spędzimy trochę czasu w symulatorze i będziemy współpracować z inżynierami, aby dowiedzieć się jak najwięcej z weekendu, aby nadal uwalniać większy potencjał samochodu”.

Oliver Oakes, szef zespołu:

„To rozczarowujące, że opuszczamy Dżuddę bez punktów, zwłaszcza po incydencie na pierwszym okrążeniu Pierre’a, biorąc pod uwagę, jak konkurencyjny był przez cały weekend. Skorzystaliśmy z okazji, aby zjechać do alei serwisowej z Jackiem na 1. okrążeniu, gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa, i jechać długo. Stamtąd potencjalnie mogliśmy liczyć na jeden postój i jechać Jackiem do końca. Ostatecznie Jack nie miał tempa na oponach twardych, co sprawiło, że popołudnie było trudne. Są pozytywy do wyciągnięcia z potrójnego wyścigu, szczególnie zdobycie pierwszych punktów dla zespołu i zachęcające osiągi samochodu. Musimy nadal się poprawiać i już nie możemy się doczekać kolejnego wyścigu w Miami”.

Klasyfikacja generalna

Klasyfikacja kierowców:

1. Oscar Piastri – McLaren – 99 punktów
2. Lando Norris – McLaren – 89 punktów
3. Max Verstappen – Red Bull Racing – 87 punktów

11. Pierre Gasly – BWT Alpine F1 Team – 6 punktów
19. Jack Doohan – BWT Alpine F1 Team – 0 punktów

Klasyfikacja konstruktorów:

1. McLaren – 188 punktów
2. Mercedes– 111 punktów
3. Red Bull Racing – 89 punktów
4. Scuderia Ferrari – 78 punktów
5. Williams – 25 punktów
6. Haas – 20 punktów
7. Aston Martin – 10 punktów
8. Visa CashApp Racing Bulls – 8 punktów
9. BWT Alpine F1 Team – 6 punktów
10. Kick Sauber– 6 punktów

Alpine Team

Udostępnij te informacje:

Inne newsy