- Mistrzostwa Świata FIA World Endurance Championship wchodzą w drugą połowę sezonu wraz z 6-godzinnym wyścigiem w São Paulo.
- Po zajęciu dwoma samochodami miejsc w pierwszej dziesiątce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, załogi Alpine A424 przygotowują się do podjęcia wyzwania na wymagającym torze Interlagos.
- Mając już dwa miejsca na podium w tym roku, Alpine Endurance Team i jego kierowcy planują kontynuować swoją zwyżkową passę w Brazylii.
Alpine Endurance Team i A424 osiągnęli już kilka kamieni milowych w tym sezonie. Po rundzie otwarcia w Katarze zespół stanął na podium na torach Imola i Spa-Francorchamps, a następnie zdobył dwa miejsca w pierwszej dziesiątce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
W tym tygodniu FIA WEC rozpoczyna drugą połowę kalendarza 6-godzinnym wyścigiem w São Paulo. Ponownie włączony do serii w zeszłym roku tor Interlagos słynie ze zmian wysokości, nachylonych zakrętów i układu przeciwnego do ruchu wskazówek zegara, wystawiającego na próbę prawe opony i kondycję fizyczną kierowców. Tor o długości 4,309 km składa się z trzech bardzo różnych sektorów. Sektor pierwszy obejmuje faliste zakręty i krótką prostą, drugi to seria wymagających technicznych zakrętów, a okrążenie kończy się pełnym podjazdem pod górę prowadzącą do prostej start-meta, która biegnie wzdłuż zatłoczonych trybun.
Na wysokości 800 metrów nad poziomem morza kompaktowy układ toru Interlagos sprawia, że zarządzanie ruchem jest szczególnie wymagające, co francuski zespół odkrył w zeszłym roku. Na koniec, nieprzewidywalna pogoda w São Paulo, zwłaszcza podczas nadchodzącej zimy na półkuli południowej, może również skomplikować sytuację strategów.
Marka Alpine będzie starała się wykorzystać swoje rosnące doświadczenie, aby znaleźć się na szczycie. Zespół może wykorzystać dane zebrane dwanaście miesięcy temu i postępy poczynione na A424 od zajęcia dziesiątego miejsca w 2024 roku. Charles Milesi, Ferdinand Habsburg i Paul-Loup Chatin w samochodzie nr 35, wraz z Frédéricem Makowieckim i Mickiem Schumacherem z samochodu nr 36 będą kontynuować tę ciągłą pracę rozwojową, pomagając jednocześnie Julesowi Gounonowi poznać subtelności Interlagos. Chociaż Francuz jest nowy na brazylijskim torze, mimo to skrupulatnie przygotowywał się do tego nowego wydarzenia na symulatorze w ciągu ostatniego tygodnia ze swoimi kolegami z zespołu.
Program weekendowy powróci do tradycyjnego formatu, obejmując dwie sesje treningowe w piątek, a następnie sesję finałową w sobotę, przed kwalifikacjami i Hyperpole. Wyścig rozpocznie się w niedzielę o 11:30 w Brazylii (16:30 czasu polskiego).
Wypowiedzi
Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team
„Po 24-godzinnym wyścigu Le Mans bierzemy udział w jednym z najbardziej niezwykłych wyścigów w kalendarzu, 6-godzinnym wyścigu w São Paulo. To tor starej szkoły z licznymi zmianami wysokości, nachylonymi zakrętami i innymi pochyleniem. Mimo to, przede wszystkim, ma jedną wyjątkową cechę: samochód prawie nigdy nie jedzie prosto, co stwarza wiele wyzwań w strefach hamowania. Kluczowe będzie posiadanie samochodu, który jest łatwy w prowadzeniu i wzbudza zaufanie kierowców, szczególnie podczas hamowania. Ten wymagający tor jest również trudny dla opon. W zeszłym roku cierpieliśmy z powodu braku wiedzy w tej dziedzinie i wiemy, że zarządzanie oponami będzie ponownie kluczowym tematem. Cel jest jasny: kontynuować pozytywny impet z Imoli i Spa, wykorzystać nasze lepsze zrozumienie A424 i przyjechać do Interlagos z lepszym ustawieniem, aby być w rywalizacji, potwierdzić, że poprawiliśmy się i uzyskać lepszy wynik niż w zeszłym roku na tym legendarnym torze”.
Rolex 6 Hours of São Paulo – Harmonogram weekendu wyścigowego
Piątek, 11 lipca
16:00-17:30: 1. sesja treningowa
20:45-22:15: 2. sesja treningowa
Sobota, 12 lipca
15:10-16:10: 3. sesja treningowa
20:25-20:37: Kwalifikacje klasy Hypercar
20:45-20:55: Hypercar Hyperpole
Niedziela, 13 lipca
16:30-22:30: Rolex 6 Hours of São Paulo