- Firma Alpine pokazała światu po raz pierwszy model A390, drugi całkowicie elektryczny pojazd z gamy Dream Garage, w Dieppe we Francji, historycznym miejscu narodzin marki i miejscu produkcji tego nowego modelu sportowego fastbacka.
- Kierowca zespołu BWT Alpine F1 Team Pierre Gasly zasiadł za kierownicą A390 u boku ambasadora Alpine i sponsora programów równych szans, Zinedine’a Zidane’a.
- Prezentacja modelu A390 zapoczątkowała tydzień uroczystości, które przyciągną na plaże tego słynnego normandzkiego miasta niespotykaną dotąd liczbę kierowców i miłośników motoryzacji.
Drugi całkowicie elektryczny model Alpine, A390, dołącza do A290 w Dream Garage tej marki. A390 to 5-miejscowy sportowy fastback ze zwinnością i wydajnością modelu A110. Dzięki pokładowej technologii, trzem silnikom i magii inżynierii Alpine, model A390 ucieleśnia DNA firmy Alpine w pojeździe pełnym pasji, który poradzi sobie na krętych górskich drogach, nie unikając konkurentów na torze.
Platforma modelu A390 pochodzi od firmy Ampere i obejmuje usługi ładowania opracowane przez Mobilize Power Solutions, takie jak dwukierunkowe ładowanie V2G, stanowiące część kompleksowego ekosystemu elektrycznego zapewniającego optymalne wrażenia.
Alpine A390 jest projektowany i produkowany we Francji w historycznej fabryce marki, Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé. Będzie dostępny od czwartego kwartału 2025 roku. W momencie premiery cena A390 w wersjach GT i GTS będzie wynosić od 65 000 do 76 000 euro. Ostateczne ceny zostaną ogłoszone po otwarciu zamówień w każdym kraju. Przepustka na Premierę Alpine A390 zapewni pierwszym nabywcom priorytetowy dostęp do zamówień na model A390.
„Ktoś kiedyś powiedział, że życie zaczyna się po 70-tce, i może to być prawdą w przypadku Alpine, wraz z pojawieniem się tego drugiego modelu w Dream Garage, jednego z siedmiu modeli elektrycznych spodziewanych do 2030 roku. W 2025 roku Alpine A390 przypomina światu, że dusza jest ważniejsza niż oprogramowanie. Dla miłośnika samochodów, takiego jak ja, trudno wyobrazić sobie coś bardziej ekscytującego niż wskrzeszenie legendarnej marki i wprowadzenie jej na nowe terytoria, pokazując, że oryginalny przepis jest bardziej aktualny niż kiedykolwiek”.
Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault